XI. Odstoupení Kupujícího od kupní smlouvy bez uvedení důvodu

  • Pro rychlejší a pohodlnější vyřízení vaší žádosti využijte náš online formulář
  • Formulář pro odstoupení od kupní smlouvy ve formátu WORD naleznete ZDE:

11.1. Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku a od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka i bez uvedení důvodu ve lhůtě dle čl. 11.1. XII bod. 12.1 až 12.3 těchto VOP kromě smlouvy, jejímž předmětem je:

a) poskytnutí služby, pokud došlo k úplnému poskytnutí služby a poskytování služby začalo před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy po úplném poskytnutí služby, je-li podle smlouvy spotřebitel povinen zaplatit cenu,
b) dodání nebo poskytnutí produktu, jehož cena závisí na pohybu cen na finančním trhu, který obchodník nemůže ovlivnit a ke kterému může dojít během běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy,
c) dodání zboží vyrobeného podle specifikací spotřebitele nebo zboží vyrobeného na míru,
d) dodání zboží, které podléhá rychlému snížení kvality nebo zkáze,
e) dodání zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů, pokud ochranný obal byl po dodání porušen,
f) dodání zboží, které vzhledem ke své povaze může být po dodání neoddělitelně smícháno s jiným zbožím,
g) dodání alkoholických nápojů, jejichž cena byla dohodnuta v době uzavření smlouvy, přičemž jejich dodání lze uskutečnit nejdříve po 30 dnech a jejich cena závisí na pohybu cen na trhu, které obchodník nemůže ovlivnit,
h) provedení naléhavých oprav nebo údržby během návštěvy u spotřebitele, o kterou spotřebitel výslovně požádal obchodníka; to neplatí pro smlouvu, jejímž předmětem je poskytnutí jiné služby než oprava nebo údržba, a pro smlouvu, jejímž předmětem je dodání jiného zboží než náhradního dílu potřebného k provedení opravy nebo údržby, pokud byly smlouvy uzavřeny během návštěvy obchodníka u spotřebitele a spotřebitel si toto zboží nebo služby předem neobjednal,
i) dodání zvukových záznamů, obrazových záznamů, audiovizuálních záznamů nebo softwaru v ochranném obalu, který byl po dodání porušen,
j) dodání periodického tisku kromě jeho dodávání na základě smlouvy o předplatném,
k) zboží zakoupené na veřejné dražbě,
l) poskytnutí ubytovacích služeb k jinému účelu než k účelu bydlení, přeprava zboží, nájem automobilů, poskytnutí stravovacích služeb nebo poskytnutí služeb souvisejících s činnostmi v rámci volného času, pokud podle smlouvy má obchodník poskytnout tyto služby v přesně dohodnutém čase nebo v přesně dohodnuté lhůtě,
m) dodání digitálního obsahu, který obchodník dodává jinak než na hmotném nosiči, pokud dodávání digitálního obsahu začalo a spotřebitel udělil výslovný souhlas se zahájením dodávání digitálního obsahu před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy zahájit. 12 písm. b) nebo odst. 1 písm. 13 písm. b) zákon č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění, je-li podle smlouvy spotřebitel povinen zaplatit cenu.

XII. Uplatnění práva na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku a smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka

12.1. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka do:

a) 14 dní ode dne:
  • převzetí zboží spotřebitelem podle bodu 12.4.
  • uzavření smlouvy, jejímž předmětem je poskytnutí služby,
  • uzavření smlouvy o dodávání vody, která není k prodeji v omezeném objemu nebo v určeném množství, a smlouvy o dodávce a odběru tepla,
  • uzavření smlouvy o dodání digitálního obsahu, který obchodník dodává jinak než na hmotném nosiči,
b) 30 dnů ode dne uzavření smlouvy při nevyžádané návštěvě nebo v souvislosti s ní nebo na prodejní akci nebo v souvislosti s ní.
12.2. Pokud obchodník poskytl spotřebiteli zvláštní informace ohledně poučení o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy při smlouvě uzavřené na dálku a smlouvě uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka až dodatečně, nejpozději však do 12 měsíců od zahájení běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy podle bodu 12.1., může spotřebitel odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku do:

a) 14 dnů ode dne, kdy obchodník dodatečně splnil informační povinnost, jde-li o běh lhůty podle 12.1., písm. a), nebo
b) 30 dnů ode dne, kdy obchodník dodatečně splnil informační povinnost, jde-li o běh lhůty podle odst. 12.1 písm. b).

12.3. Pokud obchodník neposkytl spotřebiteli zvláštní informace ohledně poučení o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy při smlouvě uzavřené na dálku a smlouvě uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka ani podle odstavce 12.2, spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka do 12 měsíců od uplynutí lhůty podle odstavce 12.1.

12.4. Zboží se považuje za převzaté spotřebitelem okamžikem, kdy spotřebitel nebo jím určena třetí osoba kromě dopravce převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud se

a) zboží objednané spotřebitelem v jedné objednávce dodáva odděleně, okamžikem převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední,
b) dodává zboží sestávající z více dílů nebo kusů, okamžikem převzetí posledního dílu nebo posledního kusu,
c) zboží dodává opakovaně po určitou dobu, okamžikem převzetí prvního zboží.

12.5. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka, jejichž předmětem je dodání zboží, i před zahájením běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.
12.6. Spotřebitel může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka v listinné podobě nebo v podobě zápisu na jiném trvanlivém médiu a pokud byla smlouva uzavřena ústně, k uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy postačuje jakékoli jednoznačně formulované prohlášení o odstoupení od smlouvy“). Spotřebitel může použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
12.7. Lhůta pro odstoupení od smlouvy podle odstavců 12.1. až 12.3. se považuje za zachovanou, pokud spotřebitel nejpozději poslední den lhůty odešle oznámení o odstoupení od smlouvy obchodníkovi.
12.8. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy pouze ve vztahu ke konkrétnímu produktu nebo produktům, pokud obchodník na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka dodal nebo poskytl více produktů.
12.9. Důkazní břemeno o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nese spotřebitel.

XIII. Práva a povinnosti spotřebitele po odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku a smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka

13.1. Spotřebitel je povinen do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka podle bodu 12.1 zaslat zboží zpět nebo předat zboží obchodníkovi nebo osobě určené obchodníkem k převzetí zboží; to neplatí, jestliže obchodník navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím určené osoby. Lhůta podle první věty se považuje za zachovanou, pokud spotřebitel odešle zboží obchodníkovi nejpozději poslední den lhůty.
13.2. Při odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka podle bodu 12.1. nese spotřebitel pouze náklady na vrácení zboží obchodníkovi nebo osobě určené obchodníkem k převzetí zboží; to neplatí, pokud obchodník souhlasil, že náklady bude nést sám, nebo pokud obchodník nesplnil informační povinnost, tedy pokud obchodník neposkytl spotřebiteli zvláštní informace ohledně poučení o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy při smlouvě uzavřené na dálku a smlouvě uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka.
13.3. Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku zacházení se zbožím, které je nad rámec zacházení potřebného ke zjištění vlastností a funkčnosti zboží; to neplatí, nesplnil-li obchodník informační povinnost podle § 15 ods. 1 písm. f) Zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění.
13.4. Spotřebitel je povinen uhradit obchodníkovi cenu za skutečně poskytnuté plnění do dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy, pokud spotřebitel podle § 19 ods. 1 Zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění odstoupí od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka, jejichž předmětem je poskytnutí služby, dodávání vody, která není k prodeji v omezeném objemu nebo v určeném množství, nebo dodání tepla, a před zahájením poskytování plnění udělil výslovný souhlas. 10 písm. c) Zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění. Cena za skutečně poskytnuté plnění se vypočítá poměrně na základě celkové ceny dohodnuté ve smlouvě. Cena za skutečně poskytnuté plnění se vypočítá na základě tržní ceny poskytnutého plnění, je-li celková cena dohodnutá ve smlouvě nadhodnocena.
13.5. Spotřebiteli z uplatnění práva na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka podle 11.1. nevznikají kromě povinností podle bodů 13.1., 13.3. až 13.5. a povinnosti uhradit dodatečné náklady podle bodu 14.3. žádné další povinnosti nebo náklady.

XIV. Práva a povinnosti obchodníka po odstoupení spotřebitele od smlouvy uzavřené na dálku a od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka

14.1. Obchodník je povinen do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy vrátit spotřebiteli veškeré platby, které od něj obdržel na základě nebo v souvislosti se smlouvou uzavřenou na dálku, smlouvou uzavřenou mimo provozní prostory obchodníka nebo s doplňkovou smlouvou včetně nákladů na dopravu, dodání, poštovné a jiných nákladů a poplatků.
14.2. Obchodník je povinen vrátit spotřebiteli veškeré platby podle odstavce bodu 14.1. v rozsahu odpovídajícím odstoupení od smlouvy, pokud spotřebitel neodstoupil od celé smlouvy uzavřené na dálku nebo od celé smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka. Obchodník nemůže účtovat spotřebiteli dodatečné náklady za dopravu, dodání, poštovné a jiné náklady a poplatky.
14.3. Obchodník není povinen uhradit spotřebiteli dodatečné náklady, pokud si spotřebitel výslovně zvolil jiný způsob dodání, než je nejlevnější běžný způsob dodání nabízený obchodníkem. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na dodání, které si zvolil spotřebitel, a náklady na nejlevnější běžný způsob dodání nabízený obchodníkem.
14.4. Obchodník není povinen při odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka, jejichž předmětem je dodání zboží, vrátit spotřebiteli platby podle bodu 14.1. před tím, než mu je zboží doručeno nebo dokud spotřebitel neprokáže zaslání zboží zpět obchodníkovi, ledaže obchodník navrhne, že zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím určené osoby.
14.5. Obchodník je povinen vrátit spotřebiteli platby podle bodu 14.1. stejným způsobem, jaký použil spotřebitel při jejich úhradě; tím není dotčeno právo obchodníka dohodnout se se spotřebitelem na jiném způsobu úhrady, pokud spotřebiteli nebudou v souvislosti s úhradou účtovány žádné poplatky.
14.6. Obchodník je povinen zajistit vyzvednutí zboží na vlastní náklady ve lhůtě podle odstavce 14.1., pokud na základě smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka bylo zboží dodáno spotřebiteli domů v době uzavření smlouvy a s přihlédnutím k povaze zboží není možné zboží odeslat zpět obchodníkovi poštou.
14.7. Jednostranné započtení pohledávek obchodníka a spotřebitele, které vzniknou odstoupením od smlouvy podle bodu 11.1., se zakazuje.
14.8. Obchodník nemůže požadovat od spotřebitele úhradu nákladů za:

a) poskytnutí služby, dodání vody, která není k prodeji v omezeném objemu nebo v určeném množství, nebo za dodání tepla během běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy podle bodů 12.1. až 12.3. bez ohledu na rozsah poskytnutého plnění, pokud:
  • obchodník neposkytl spotřebiteli informace podle § 15 ods. 1 písm. f) nebo písm. h) Zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění, nebo
  • spotřebitel neudělil obchodníkovi výslovný souhlas se zahájením poskytování služby nebo dodávání vody nebo tepla podle § 17 ods. 10 písm. c) Zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění,
b) úplné nebo částečné dodání digitálního obsahu, který obchodník dodává jinak než na hmotném nosiči, pokud:
  • spotřebitel neudělil obchodníkovi výslovný souhlas se zahájením dodávání digitálního obsahu podle § 17 ods. 10 písm. c) Zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění,
  • spotřebitel neprohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu podle prvního bodu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy, nebo
  • obchodník neposkytl spotřebiteli potvrzení podle § 17 ods. 12 písm. b) nebo odst. 1 písm. 13 písm. b) Zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění.

Příloha č. 1 - formulář pro odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka

(Vyplňte a zašlete tento formulář, jen pokud si přejete odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka.)

– Komu I&B TANDEM s. r. o., Priemyselný park Sever, Pri Jelšine 5361/1B, 949 01 Nitra, Slovensko

– Tímto oznamuji/oznamujeme*, že odstupuji/odstupujeme* od smlouvy o dodání nebo poskytnutí tohoto produktu: ..............

– Datum objednání/datum přijetí* ..............

– Jméno a příjmení spotřebitele/spotřebitelů* ..............

– Adresa spotřebitele/spotřebitelů* ..............

– Podpis spotřebitele/spotřebitelů* (pokud je tento formulář podáván v listinné podobě) ..............

– Datum ..............

- V případě, že si přejete zaslat peníze na bankovní účet uveďte jeho číslo................................................................................................................................

* Nehodící se škrtněte